قالب های فارسی وردپرس 29

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 29

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

پوشه به‌ جای درایو

توجه: چنانچه مهارت کافی برای اجرای این ترفند را ندارید از به‌کار بردن آن پرهیز کنید؛ چرا که اشتباه در مراحل انجام کار ممکن است موجب از دست رفتن اطلاعات ذخیره شده روی هارد‌دیسک رایانه شما شود. همچنین این روش در ویندوز 7 و درایوهای دارای فرمت NTFS قابل استفاده است.

همان‌طور که می‌دانید با تقسیم‌بندی (پارتیشن‌بندی) هارد‌دیسک، فضای هارد‌دیسک رایانه شما به قطعاتی کوچک‌تر تقسیم می‌شود که هریک از این قطعات کوچک در بسیاری از رایانه‌ها به‌صورت درایوهای مجزا در سیستم‌عامل قابل استفاده‌اند. کاربران با توجه به نیاز و سلیقه خود ممکن است هارد‌دیسک را به یک یا حتی 10 درایو مختلف تقسیم‌بندی کنند؛ اما برخی دیگر از کاربران نیز ترجیح می‌دهند به‌دلایل مختلف اعم از شلوغ نشدن صفحه My Computer، تقسیم‌بندی زیادی روی هارد‌دیسک رایانه اعمال نکنند.

باتوجه به سلیقه کاربران گروه دوم و نیاز بسیاری از کاربران گروه اول این هفته قصد داریم روشی را به شما آموزش دهیم که با استفاده از آن می‌توانید تقسیم‌بندی‌های هارد‌دیسک را به هر تعداد که مایل باشید انجام دهید؛ اما نتیجه این تقسیم‌بندی‌ها به‌صورت درایوهای مجزا در صفحه My Computer ظاهر نشده و میانبری از تمام آنها در یک یا چند پوشه مجزا در یکی از درایوهای شما قرار گیرد. به‌عبارت دیگر با استفاده از این روش فایل‌های شما در درایوهای مجزا ذخیره خواهد شد، اما برای دسترسی به هر درایو ‌باید همچون دسترسی به فایل‌های داخل یک پوشه، به پوشه مربوط به آن درایو که میانبری از آن در یک درایو دیگر است مراجعه کنید.

 

برای انجام این کار ‌باید به روش زیر عمل کنید:

1ـ ابتدا به هر روش و با استفاده از هر برنامه‌ای که به آن تسلط دارید هارد‌دیسک رایانه را به درایوهای موردنظرتان تقسیم‌بندی کنید. (چنانچه هارد‌دیسک رایانه قبلا پارتیشن‌بندی شده است، از این مرحله صرف‌نظر کنید.)

 

2ـ در ویندوز 7، روی آیکون My Computer کلیک راست کرده و گزینه Manage را انتخاب کنید. سپس در پنجره به‌نمایش درآمده از ستون سمت چپ گزینه Disk Management را انتخاب کنید. (می‌توانید در بخش جستجوی منوی استارت نیز عبارت diskmgmt.msc را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید.)

 

3ـ در پنجره Disk Management، فهرستی از درایوهای موجود را مشاهده می‌کنید. برای اعمال تغییرات روی درایو یا درایوهای موردنظر و تبدیل آنها به یک درایو قابل دسترسی از یک پوشه، می‌باید درایو موردنظر را انتخاب کرده سپس با کلیک راست روی آن گزینه Change Drive letter and Path را انتخاب کنید.

 

4ـ در پنجره به‌نمایش درآمده برچسب عنوان فعلی درایو را انتخاب کرده و با کلیک روی دکمه Remove آن را حذف کنید. (ممکن است برای حذف عنوان درایو نیازمند به راه‌اندازی مجدد ویندوز باشید.)

 

5‌ـ پس از حذف برچسب عنوان درایو، مجدد به صفحه مدیریت درایوها بازخواهید گشت، در این مرحله یک‌بار دیگر عملیات کلیک راست روی نام درایو مربوط و انتخاب گزینه Change Drive letter and Path را تکرار کنید.

 

6 ـ حالا روی گزینه Add کلیک کرده و در پنجره به‌نمایش درآمده، گزینه Mount in the following empty NTFS folder را انتخاب کنید.

 

7ـ روی دکمه Browse کلیک کرده و یک پوشه در یکی از درایوهای موردنظرتان را به‌عنوان پوشه میانبر برای دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در این درایو مشخص کنید.

 

8 ـ در نهایت پنجره‌های فعال را با انتخاب گزینه OK ببندید.

 

9ـ حالا می‌توانید به پوشه مشخص شده در مرحله 7 مراجعه کنید تا به محتوای ذخیره شده در درایو موردنظرتان دسترسی یابید. همچنین ذکر این نکته ضروری است که درایو انتخاب شده شما از فهرست درایوهای به‌نمایش درآمده در

My Computer حذف شده و دسترسی به آن فقط توسط میانبر آن در محل جدید امکان‌پذیر خواهد بود.

این روش را می‌توانید برای درایوهای دیگر نیز تکرار کنید و میانبری از تمام آنها را در یک درایو قرار دهید.

شرکت «مایکروسافت» به طور رسمی در تاریخ 13 سپتامبر 2011 از نسخه‌ی پیش‌نمایش «ویندوز 8» رونمایی کرد. این نسخه که مخصوص تولیدکنندگان نرم‌افزار است خیلی زود در اینترنت برای دانلود قرار گرفت. در نتیجه اگر دوست دارید که زودتر از دیگران کار با «ویندوز 8» را امتحان کنید می‌توانید آن را از اینترنت دانلود کرده و نصب کنید، هر چند این نسخه، نسخه‌ی اولیه «ویندوز 8» بود و پایدار نیست اما با نصب آن می‌توانید محیط و امکانات جدید «ویندوز 8» را تجربه کنید. ما نیز در وب‌سایت بیتوته از این پس به معرفی ترفندهای این ویندوز جدید خواهیم پرداخت.

یکی از قابلیت‌های جدیدی که در «ویندوز 8» به چشم می‌خورد وجود یک روبان در محیط «ویندوز اکسپلورر» است، مشابه آن چیزی که در نسخه‌های جدید «مایکروسافت آفیس» به چشم می‌خورد. روبان (Ribbon)، نوار ابزار بزرگی است که دکمه‌های مختلف کاربردی درون آن گنجانده شده است. هر چند این روبان، انجام بسیاری از کارها را ساده می‌کند اما در عین حال فضای زیادی از پنجره‌ها را نیز اشغال می‌کند. در نتیجه اگر به این روبان بزرگ علاقه‌ای ندارید و دوست دارید محیط «ویندوز اکسپلورر»، همانند «ویندوز 7» باشد با استفاده از این ترفند می‌توانید آن را به طور پیش‌فرض مخفی کنید و در زمان نیاز مجدد آن را بازگردانید.

 

بدین منظور:

ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کرده و عبارت gpedit.msc را وارد نموده و Enter بزنید.

در پنجره Local Group Policy Editor از پنل سمت چپ مسیر زیر را طی کنید:

Computer Configuration –> Administrative Templates –> Windows Components –> Windows Explorer

اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی Start Windows Explorer with Ribbon minimized دوبار کلیک کنید.

در پنجره باز شده، گزینه Enabled را به حالت انتخاب درآورده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.

اکنون در صورت باز کردن یک پنجره در محیط «ویندوز اکسپلورر»، اثری از روبان نخواهد بود. با کلیک بر روی فلش کوچکی که در سمت راست و بالای پنجره به چشم می‌خورد، می‌توانید مجدد روبان را بازگردانی کنید.

برای این که همه چیز به حالت ابتدایی بازگردد نیز در مسیر طی شده، بایستی گزینه Disabled را انتخاب نمایید.

یکی از قابلیت‌های جدید و بسیار جالبی که شرکت «مایکروسافت» در «ویندوز 8» رونمایی کرده است، ورود به محیط ویندوز و حساب کاربری خود با استفاده از یک رمز عبور تصویری است. بدین صورت که شما می‌توانید به دلخواه خود یک تصویر انتخاب کنید. سپس با استفاده از ماوس (و یا انگشت در مانیتورهای تاوچ) نقاط یا خطوط فرضی راست و یا دایره‌واری را بر روی تصویر رسم کنید. با ذخیره این رمز عبور تصویری، از این پس به هنگام ورود به حساب کاربری، تصویری که انتخاب کرده بودید نمایش داده می‌شود و شما بایستی خطوط فرضی که قبلاً رسم کرده بودید را مجدد رسم کنید تا بتوانید وارد محیط ویندوز شوید. به عنوان مثال اگر چهره یک انسان را به عنوان تصویر انتخاب کنید، کشیدن یک خط راست روی لب و کشیدن دایره دور چشم‌ها می‌تواند رمز عبور شما باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه تنظیم چنین رمز عبوری در «ویندوز 8» بپردازیم.

 

 

برای این کار:
از صفحه اصلی نمایه Metro، بر روی Control Panel کلیک کنید.
در محیط Control Panel، به قسمت Users رفته و بر روی Create a Picture Password کلیک کنید.
رمز عبوری که برای حساب کاربری خود تعیین کرده‌اید را تایپ نمایید. اطمینان پیدا کنید حتماً برای حساب کاربری خود قبلاً حتماً رمز عبوری تعیین نموده باشید، چرا که در غیر این صورت امکان ساخت رمز عبور تصویری وجود ندارد.
در صفحه بعد بر روی Choose picture کلیک کنید.
تصویری را به دلخواه خود انتخاب نمایید و بر روی دکمه Open کلیک کنید.
سپس بر روی Use this picture کلیک نمایید.
اکنون شما می‌توانید در سه مرحله، خط یا نقطه فرضی مورد نظر خود را بر روی قسمتی از عکس که مد نظرتان است رسم نمایید. با هر بار رسم خط یا نقطه، به طور خودکار وارد مرحله بعد می‌شوید. این کار را در نهایت بایستی یک‌بار دیگر برای تأیید این رمز عبور تصویری انجام دهید.
در پایان بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حالا اگر قصد ورود مجدد به حساب کاربری خود را داشته باشید بایستی که این رمز عبور تصویری را وارد کنید.

اگر یک تبلت با قابلیت اجرای سیستم عامل ویندوز ۷ داشته باشید، ممکن است علاقه مند به امتحان یک سیستم عامل ویندوز تبلت گرا تر، یعنی ویندوز ۸ باشید. اگر چه در حال حاضر ویندوز ۸ در دسترس ما هنوز در مرحله Pre-beta ی خود قرار دارد، با این حال، ممکن است رابط کاربری جدید مترو برای تبلت تان مناسب تر باشد. در این پست، ما به شما راهنمای نصب ویندوز ۸ بر روی تبلت ویندوز ۷ ای را ارائه می دهیم.

سلب مسئولیت: با وجود این که بسیاری از رایانه های شخصی و تبلت هایی که ویندوز ۷ را اجرا می کنند قادر به اجرای پیش نمایش ویندوز ۸ نسخه توسعه دهندگان نیز هستند، باید توجه داشته باشید که نصب ویندوز ۸ روی تبلتتان می تواند منجر به ایجاد مشکل گردد. لطفا این راهنما را با مسئولیت خود دنبال کنید. اگر دستگاه شما در طول فرآیند آسیب ببیند سایتAddictiveTips هیچگونه مسئولیتی قبول نمی کند.

 

نیازمندی ها:

- فایل ISO ویندوز ۸

- فلش درایو USB قابل بوت ویندوز ۸٫ برای ساخت فلش درایو قابل بوت به اینجا مراجعه کنید.

- حداقل ۲۰ گیگابایت فضای خالی روی هارددیسک

 

۱- نصب ویندوز ۸ از روی USB

دستورالعملها:

- USB بوتیبل ویندوز ۸ را به تبلت متصل کرده و از USB بوت نمایید. برای اینکار نیاز به تغییر تنظیمات بوت در بایوس دارید.

- وقتی که تبلت از درایو USB بوت کرد، فرایند معمولی را برای نصب ویندوز ۸ روی تبلت تان دنبال کنید.

- پس از تکمیل فرایند نصب، درایورهای تبلت تان را به ترتیب نصب کنید.( این درایورها را می توانید از سایت سازنده ی تبلت دریافت نمایید)

 

۲- نصب ویندوز ۸ از روی فایل ISO

با استفاده از این روش، می توانید ویندوز ۸ را با Mount کردن فایل ISO در یک نرم افزار درایو مجازی از روی فایل EXE نصب نمایید.

دستور العمل ها:

- به محیط ویندوز ۸ از روی تبلت وارد شده و مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان از اطلاعاتتان تهیه کرده اید.

- فایل ISO ویندوز ۸ را با یک نرم افزار Mount دیسک باز کنید. برای یافتن این نرم افزارها می توانید به این مطلب مراجعه کنید.

- حال، درایو مجازی را باز کرده و فایل EXE را برای نصب ویندوز ۸ اجرا نمایید. در طول مراحل نصب، درایوی که ویندوز ۷ را روی آن نصب کرده اید انتخاب کنید تا ویندوز ۸ روی آن باز نویسی شود. (ویندوز ۷ از بین رفته و ویندوز ۸ جایگزینش می شود). داده های ویندوز ۷ شما بعد از نصب ویندوز ۸ به پوشه Windows Old منتقل خواهند شد.

می توانید ویندوز ۸ را Uninstall نیز بکنید. به شما توصیه می کنیم از اطلاعات نصب ویندوز ۷ خودتان نسخه پشتیبان تهیه کنید تا بتوان در صورت نیاز تغییرات را برگرداند.

چاپ فهرست فایل‌ها و اطلاعات موجود در یک پوشه ممکن است همیشه مورد استفاده شما نباشد، اما گاهی اوقات نیازمند انجام این کار خواهید شد! به‌عنوان مثال فرض کنید می‌خواهید فهرست موزیک‌ها یا فیلم‌های ذخیره‌شده در یکی از پوشه‌های هارد‌دیسک‌تان را در اختیار یکی از دوستانتان قرار دهید.

یا فرض کنید می‌خواهید فهرستی از مجموعه‌ مقالات یا پروژه‌های مختلفی را که خودتان ایجاد کرده یا از منابع مختلف دانلود و در آرشیو خود ذخیره کرده‌اید، در اختیار دیگران قرار دهید. برای انجام این کار از چه روشی استفاده می‌کنید؟ مطمئنا تایپ نام فایل‌ها و مقالات موجود، روش درستی نیست، چرا که به زمان زیادی نیازمند است. اگر فکر می‌کنید روزی به انجام این کار نیاز پیدا می‌کنید، ترفند زیر را به‌خاطر بسپارید تا بدون استفاده از هیچ نرم‌افزار فقط با یک فرمان کوتاه، فهرستی از اطلاعات موجود در پوشه‌های دلخواه شما در اختیارتان قرار گیرد:

1ـ برای شروع به پوشه‌ای که قصد دارید محتوای آن را چاپ کنید، بروید. پیش از ورود به پوشه مورد نظر کلید Shift را از روی صفحه‌کلید پایین نگه داشته و روی نام پوشه موردنظر کلیک راست ماوس را فشار دهید.

2 ـ از منوی به‌نمایش درآمده گزینه‌ Open command window here را انتخاب کنید تا ابزار Command Prompt با مشخص بودن پوشه موردنظر شما فراخوانی شود.

3 ـ پس از اجرای خط فرمان، دستور زیر وارد کنید و کلید اینتر را فشار دهید:

dir » list.txt

4 ـ مشاهده می‌کنید که یک فایل با نام List.txt در پوشه انتخابی شما ایجاد شده است. چنانچه این فایل را با نرم‌افزارهای ویرایشگر متن همچون Notepad, Word, ... باز کنید، فهرستی از فایل‌های موجود در پوشه موردنظر را مشاهده خواهید کرد.

در ادامه‌ مباحث مربوط به مدیاپلیر ویندوز 7، نوبت به معرفی امکان Rip کردن Audio CD‌ها می‌رسد. مدیاپلیر ویندوز7 علاوه بر این که امکاناتی نظیر ایجاد Audio CD و Sync دستگاه پلیر با Libraryها و... را در اختیارتان می‌گذارد، به شما این امکان را می‌دهد که با شکافتن (Rip) سی‌دی‌های Audio، فایل‌های درون آن‌را پس از فشرده‌سازی (Compress) به صورت MP3،WMA و WAV روی هارددیسک‌تان ذخیره کنید.

 

 

چگونگی Rip کردن Audio CD با استفاده از مدیاپلیر ویندوز

اگر مدیاپلیر باز نباشد و یک Audio CD را درون درایو قرار داده و آن‌را اجرا کنید، مدیاپلیر در حالت Now Playing باز می شود و آن را اجرا می‌کند. در حالت Now Playing به صورت پیشفرض فهرست Trackها در دسترس نیست اما می‌توانید با کلیک راست روی پنجره گزینه‌ Show list را انتخاب کنید تا فهرست Track‌های موجود در Audio CD در سمت راست پنجره مدیاپلیر ظاهر شود.

امکان اجرای Audio CD وقتی که مدیاپلیر ویندوز در حالت Library باز شده باشد نیز وجود دارد. در هر دو حالت نمایش نیز می‌توانید اقدام به Rip کردن Audio CD کنید!

در حالت Now Playing می‌توانید عملیات Rip کردن را با کلیک روی آیکون Rip CD که در کنار آیکون Switch to library در بالا و سمت راست پنجره ظاهر می‌شود، آغاز کنید. اما در این حالت نمی‌توانید مراحل انجام کار را زیرنظر داشته باشید. برای این منظور مدیاپلیر ویندوز را در حالت Library قرار دهید. در این حالت در نوار ابزار، گزینه‌های Rip CD و Rip Settings را می‌بینید ؛ از طریق گزینه‌ اول می‌توانید عملیات Rip را آغاز کنید و از طریق گزینه‌دوم نیز تنظیمات Rip را تغییر دهید. البته این دو گزینه وقتی در نوار ابزار قابل مشاهده هستند که یک Audio CD در درایو قرار داشته باشد!

در حالت Library فهرست Trackهای موجود در Audio CD را می‌بینید که به صورت پیش‌فرض همگی آنها انتخاب شده‌ و در عملیات Rip شرکت می‌کنند. می‌توانید بخش‌ها را به صورت دلخواه انتخاب یا از حالت انتخاب خارج کنید، سپس با کلیک روی دکمه‌ Rip CD در نوار ابزار، عملیات را آغاز کنید. حین انجام این کار، وضعیت هر بخش در ستون Rip Status قابل مشاهده است. می‌توانید در هر لحظه با کلیک روی دکمه Stop rip عملیات را متوقف کنید.

بهتر است قبل از شروع، رایانه‌تان را به اینترنت متصل کنید. این کار باعث می‌شود که هنگام Rip کردن، مدیاپلیر بانک اطلاعات آنلاین خود را برای به روز کردن مشخصات آلبوم‌تان جستجو کند.

رعایت کردن چگالی کلمات کلیدی

قبل از هر چیزی کوشش کنید در صد کلمۀ نخست محتوایتان از کلمات کلیدی قصد بهره‌گیری کنید. در پیوستگی هم واژه ها کلیدی را طوری در متن پخش کنید که هم گوگل هدف شما را بفهمد و هم اینکه لطمه‌ای به مفهوم مقاله وارد نشود. چون به هر حال جستجوی معنایی (Semantic Search) گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار در حال پیشرفت است و پر کردن متن با واژه ها کلیدی بدون در عقیده اخذ بار معنایی آن‌ها نه فقط سودی ندارد بلکه به ضررتان هم خواهد بود. پیشنهاد میکنم برای آشنایی بیشتر با بهینه سازی واژه ها کلیدی در محتوا، مقالۀ «چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟» را بخوانید.


لینک‌سازی درون سایت

لینک سازی در دسته سئوی درونی سایت به دو بخش دسته می‌شود:


لینک دهی به دیگر مطالب یا محصولات وب‌سایت خودتان

سعی کنید در هر مطلب 2 تا 5 لینک به سایر مطالب داشته باشید. چرا؟ چون این شغل مایه می‌شود کاربران زمان اکثریت را در سایت شما سپری کنند و به گوگل این پیام را برسانند که سایت شما را دوست دارند، بعد این فرایند به طور خویش به خود باعث افزایش بازدید سایت شما می‌شود.


لینک دادن به وب‌سایت‌های خوب دیگران

متاسفانه بعضی از رفقا وبمستر و خبره محتوا در این مورد کمی خساست به هزینه می‌دهند و فکر می‌کنند که این کار باعث بالا رفتن ارزش سایت رقیب می‌شود. خب این جستار کاملاً صحیح است؛ ولی حُسن این کار در چیست؟


اولاً با این کار به گوگل نشانه می‌دهید که محتوای صفحۀ شما پیوسته با آن صفحۀ خوبی است که لینک کرده‌اید و شاید حتی این پیغام را به گوگل برسانید که مطلبی کامل‌تر از نوشتۀ رقیب فرآوری کرده‌اید. از سوی دیگر این کار شما نیت خوب شما را به رقبا پرتو می‌دهد و گمان کردن دارد که آن‌ها هم دلشان نرم شود و لینک سایت شما را در سایتشان قرار دهند :D.


استفاده کردن از کدهای نشانه‌گذاری اسکیما

کدهای اسکیما مانند سیگنال‌هایی هستند که به گوگل می‌فهمانند یک دسته مشخص از سایت دربارۀ چه چیزی صحبت می‌کند. مثلاً با یک قطعه کد اسکیما می‌توان نشانه عدل که در این تقسیم سایت نظرسنجی کاربران قرار داد، یا محتوای این تقسیم دربارۀ یک فیلم سینمایی است یا حتی از این سرنوشت می‌توان یک بازی دانلود کرد.


البته این کدها گرد دوتا نیستند، با مراجعه به سایت schema.org تمام کدهای اسکیما را می‌توانید ببینید و در بهینهسازی موتور جستجو چهره لزوم از آن‌ها در سایتتان استفاده کنید. اکنون که شاید بپرسید که به کارگیری کدهای schema چه تاثیری رو سئوی سایت دارد؟ برای اینکه جواب سوالتان را پیدا کنید همین حالا یک تب جدید در مروگرتان باز کنید و نام یک منش یا فیلم سرشناس را در گوگل جستجو کنید. حال که در سمت راست صفحه نتایج چه می‌بینید؟ به گمان کردن زیاد در سمت راست صفحه یک سری اطلاعات طبقه‌بندی شده را می‌بینید. خب احتمالاً اندیشه کنید که اطلاعات تنها از سایت‌های خارجی گرفته می‌شوند بعد تاثیری روی سایت ما ندارد. اگر نظرتان این است خوب به تصاویر زیر نگاه کنید.

مدیاپلیر به صورت پیش‌فرض قسمت‌های Rip شده را در Music Library پروفایل ذخیره می‌کند. اگر این Library را پیش از این حذف کرده‌باشید، در حین انجام عملیات Rip، مجددا ایجاد خواهد شد! می‌توانید محل ذخیره‌سازیTrackهای Rip شده را تغییر دهید که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

 

تغییر در تنظیمات پیش‌فرض برای Rip

از طریق منوی کشویی Rip Settings که در حالت Library در نوار ابزار بالای پلیر قابل مشاهده‌است، می‌توانید برای اعمال تغییر در برخی تنظیمات Rip بهره ببرید.

با کلیک روی منوی کشویی Format، می‌توانید نوع فایل خروجی را که روی هارددیسک‌تان ذخیره می‌شود، انتخاب کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، فرمت‌های WMA (Windows Media Audio)، MP3 و WAV در دسترس است. فرمت پیش‌فرض WMA است که می‌توانید آن را به فرمت متداول MP3 تغییر دهید.

گزینه‌ بعد Audio Quality است که می‌توانید از طریق آن کیفیت فایل‌های خروجی را دستخوش تغییر کنید. گزینه‌های در دسترس Audio Quality، با تغییر فرمت عوض می‌شوند. به عنوان مثال اگر فرمت MP3 را برای فایل‌های خروجی انتخاب کنید، به صورت پیشفرض برای Bitrate گزینه‌ 128Kbps انتخاب شده؛ در این حالت سرعت Rip کردن در بیشترین حالت و حجم فایل خروجی در کمترین حالت ممکن خواهد بود. حال اگر گزینه‌ (Kbps320 (Best quality را انتخاب کنید، فایل‌های خروجی بیشترین کیفیت و حجم را خواهند داشت و زمان بیشتری برای Rip کردن آنها صرف خواهد شد.

Rip CD automaticallyو Eject CD after ripping گزینه‌های بعدی منوی کشویی Rip settings هستند؛ انتخاب گزینه‌ اول باعث می‌شود که با قرار گرفتن Audio CD در درایو، عملیات Rip به صورت خودکار آغاز شود و انتخاب گزینه‌ دوم باعث خارج شدن CD از درایو پس از اتمام عملیات Rip خواهد شد!

توجه داشته باشید که با انتخاب گزینه‌ اول، عملیات Rip با توجه به تنظیمات پیشفرض یا تنظیماتی که آخرین بار اعمال کرده‌اید، صورت می‌پذیرد و قبل از شروع عملیات Rip، پیغامی برای بررسی تنظیمات به شما داده نخواهد شد.

با انتخاب گزینه‌ More options نیز به برگه‌ Rip music هدایت خواهید شد که از طریق منوی Tools و گزینه‌ Options نیز در دسترس است. در این برگه و از قسمت Rip music to this location می‌توانید محل ذخیره‌سازی فایل‌هایی را که Rip می‌شوند مشخص کنید. هنگامی که فایل‌ها Rip می‌شوند، یک نام برای آنها تولید می‌شود که می‌توانید تنظیمات مربوط به این نام را با کلیک روی دکمه‌ File Name انجام دهید؛ از فهرسست موجود مواردی را که می‌خواهید در نام فایل دخیل شوند انتخاب کرده و از منوی کشویی Seperator شیوه مجزا کردن آنها را از هم مشخص کنید! با جابه‌جا کردن گزینه‌های فهرست از طریق دکمه‌های Move up‌/‌down محل درج شدن آنها در نام Track نیز جابه‌جا می‌شود!

گزینه‌ دیگری که در این برگه به چشم می‌خورد Copy protect music است که در ادامه شرح داده می‌شود.

 

تکنولوژی DRM یا Digital Rights Management

تولیدکنندگان محتوا از فناوری DRM برای کنترل استفاده و تکثیر محصولات صوتی و تصویری خود که معمولا از طریق آنلاین به فروش می‌رسد، استفاده می‌کنند. به فایل‌هایی که DRM روی آنها اعمال می‌شود، Protected File می‌گویند. ویندوز مدیاپلیر نیز از نسخه 10 فناوری DRM استفاده و از آن پشتیبانی می‌کند.

براین اساس Media Usage Rights، مجوزهایی هستند که برای حفاظت و حمایت از این گونه فایل‌ها در محیط‌های عمومی بخصوص فروشگاه‌های آنلاین از آنها استفاده می‌شود. تولیدکنندگان محتوا با استفاده از این مجوزها می‌توانند تعیین کنند که از محصولاتشان چگونه استفاده شود. به عنوان مثال تولیدکنندگان می‌توانند مجوزهایی را برای نحوه‌استفاده فایل‌ها روی رایانه، رایت کردن آنها روی CD و Sync کردن آنها با دستگاه‌های پلیر ایجاد کنند که می‌تواند به صورت‌هایی نظیر امکان رایت آنها روی Audio CD فقط برای چند مرتبه، امکان Sync آن با دستگاه پلیر چند مرتبه در یک روز یا هفته یا ماه و در هر مرتبه برای تعداد مشخصی دستگاه پلیر و... تعریف شود.

هنگام استفاده از Protected file ها، اگر پلیر شما این فناوری را پشتیبانی کند، نصب نسخه‌ معتبر Media Usage Rights روی سیستم‌تان را بررسی کرده و فقط در صورتی که عملیاتی که می‌خواهید انجام دهید مانند (Sync) معتبر تشخیص داده شود، آن عمل انجام خواهد شد.

در حالت پیش‌فرض اگر بخواهید فایلی را با این مشخصات اجرا کنید و نیاز به Media usage rights داشته باشید، این افزونه دانلود شده و نصب می‌شود. با توجه به این که در ایران قانون Copy Right اجرا می‌نمی‌شود، شاید هیچ گاه نیاز به کسب اطلاع در این زمینه نداشته باشید؛ اما استفاده غیرمجاز ازProtected file‌ها به صورت کلی می‌تواند جرایم نسبتا سنگینی به همراه داشته باشد!


دنیای جذاب لینک‌ها در اکسل

یکی از امکاناتی که این برنامه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، برقراری ارتباط میان چند فایل اکسل، مقادیر موجود در سلول‌های ذخیره شده در هر فایل و دسترسی سریع به هر صفحه (Sheet) در فایل‌های مختلف اکسل است.


نرم‌افزار اکسل از مجموعه نرم‌افزاری آفیس، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای محاسبات ریاضی و کار با فرمول‌ها و اعداد و ارقام است. از این نرم‌افزار در بسیاری موارد برای انجام محاسبات ساده استفاده می‌شود و در برخی موارد نیز با آن فرم‌های پیچیده و تو در تو طراحی می‌شود.

 

یکی از امکاناتی که این برنامه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، برقراری ارتباط میان چند فایل اکسل، مقادیر موجود در سلول‌های ذخیره شده در هر فایل و دسترسی سریع به هر صفحه (Sheet) در فایل‌های مختلف اکسل است.

 

تابه‌ حال از قابلیت لینک در این نرم‌افزار استفاده کرده‌اید؟ با استفاده از این قابلیت می‌توانید یک یا تعداد دلخواهی از سلول‌های موردنظرتان را به فهرستی تبدیل کنید تا با کلیک روی آنها عملیات پرش به صفحه‌ دیگر، اجرای یک فایل اکسل دیگر و حتی نمایش محتوا از یک سلول مشخص در یک صفحه‌ خاص از یک فایل اکسل دیگر صورت گیرد.

 

نرم افزار آفیس, فایل اکسل

 

لینک کردن در اکسل به روش زیر صورت می‌گیرد:
1- ابتدا عبارت موردنظر به‌عنوان گزینه‌ فهرست را در یکی از سلول‌های دلخواه وارد کنید. برای مثال می‌توانید بنویسید: عملکرد سه ماهه اول سال 1393

 

2- سلول بالا را برگزیده و روی آن کلیک راست کنید سپس گزینه‌ hyperlink را انتخاب کنید.

 

3- اکنون می‌توانید به روش‌های مختلفی عملیات لینک‌دهی را انجام دهید.

برخی از این روش‌ها عبارت است از:
لینک به سلول مشخص در همان فایل: در پنجره‌ افزودن لینک به Place in This Document بروید و در کادر Type the Cell reference نام سلول موردنظر را وارد و از فهرست صفحات در کادر زیرین آن، همان صفحه‌ فعلی را انتخاب کنید.

 

لینک به صفحه‌ دیگر و سلول مشخص در همان فایل: در پنجره‌ افزودن لینک به Place in This Document مراجعه و در کادر Type the Cell reference نام سلول موردنظر را وارد کرده و از فهرست صفحات در کادر زیرین آن، هریک از صفحات دیگر را که قصد دارید به آنها لینک شوید، انتخاب کنید.

 

لینک به فایل دیگر: در پنجره‌ افزودن لینک، گزینه‌ Existing File and Web page را انتخاب کرده و با استفاده از ابزار مسیردهی، مسیر فایل اکسل موردنظر را برگزیده و در پایان روی Ok کلیک کنید.

 

لینک به صفحه‌ و سلول مشخص شده در فایل دیگر: در حالت فوق، لینک‌دهی به فایل دیگر صورت گرفته است، اما به‌طور پیش‌فرض اولین صفحه برای شما به‌نمایش درمی‌آید. چنانچه قصد دارید صفحه‌ دیگری به‌نمایش درآید، باید پس از تکرار مراحل بالا و انتخاب فایل اکسل موردنظر، نام صفحه‌ مورد نظر را به‌صورت زیر در انتهای مسیر فایل وارد کنید:

’sheet’!A1#

توجه داشته باشید عبارت sheet عنوان صفحه‌ و A1 نیز سلول موردنظر در آن صفحه به‌شمار می‌رود.

 

برای مثال چنانچه فایلی با نام beytoote.xlsx در درایو D ذخیره شده باشد و قصد داشته باشیم به سلول E5 از صفحه‌ 03-93 لینک دهیم، مسیر وارد شده در پنجره‌ افزودن لینک به شکل زیر خواهد بود:

گر با برخی از برنامه‌ها خیلی سروکار دارید و می‌خواهید بدون ایجاد آیکن جدید روی دسکتاپ، سریع به آنها دسترسی پیدا کنید، کافی است نرم‌افزار خود را با یک ترفند ساده رجیستری به منوی کلیک‌راست دسکتاپ اضافه کنید.

 

برای شروع، در نظر می‌گیریم که می‌خواهید از نرم‌افزار Notepad در منوی کلیک‌راست خود استفاده کنید، به ‌یاد داشته باشید این ترفند را برای هر نرم‌افزاری می‌توان به ‌کار برد. نخستین اقدام، باز کردن ویرایشگر رجیستری از طریق ورود به منوی استارت و تایپ عبارت زیر است:

regedit.exe

حال به مسیر زیر بروید:‌

HKEY_CLASSES_ROOT/Directory/Background/shell

 

حالا باید کلیدی زیر کلید shell بسازید، نام آن دقیقا برابر با نامی خواهد بود که در منوی دسکتاپتان نشان داده می‌شود. روی کلید Shell کلیک‌راست و سپس گزینه New Key را انتخاب کنید. حال به کلید جدید نامی را بدهید که تمایل دارید در منو نشان داده شود. در این مثال از Notepad استفاده کردیم.

 

اگر می‌خواهید به این آیتم، کلید Alt را هم نسبت بدهید تا دسترسی سریع‌تری داشته باشید، می‌توانید مقدار Default را در سمت راست تغییر داده و کاراکتر & و کلیدی که می‌خواهید برای آن استفاده شود را تایپ کنید. برای مثال اگر بخواهید با فشردن کلیدهای ترکیبی ALT+N پس از باز شدن منوی کلیک‌راست، نت‌پد باز شود، کافی است کاراکتر N& را وارد کنید.

 

در مرحله بعدی باید دستوری را بنویسیم که برنامه را باز می‌کند. برای این کار روی کلیدی که ساخته‌اید کلیک‌ راست و از منوی باز شده New Key را انتخاب کنید.

 

نام این کلید را command بگذارید. برای کامل کردن این مرحله، باید مسیر کامل نرم‌افزاری که قرار است اجرا شود را وارد کنید. حال روی command در سمت چپ کلیک و سپس روی کلید Default در سمت راست دوبار کلیک کنید تا مقدار آن را ویرایش کنید. حالا می‌توان مسیر فایل را در این محل قرار داد. از این به بعد با کلیک‌ راست کردن روی دسکتاپ، می‌توانید برنامه خود را مشاهده کنید.

مجموعه ابزارهای troubleshoot در ویندوز 8 و ویندوز 8.1 به شما این امکان را می‌دهد که براحتی و بدون نیاز به صرف زمان طولانی، عیوب احتمالی در سیستم‌عامل را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

 

به‌کارگیری این ابزار در ویندوز، با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که در ادامه شما را با دو روش دسترسی به این ابزارها و ترفندی برای دسترسی سریع‌تر به آن آشنا می‌کنیم:

روش اول: نوار Charm
1 ـ نوار Charm را باز کنید (می‌توانید از کلیدهای میانبر Winkey+C نیز کمک بگیرید.)

 

2 ـ روی Settings کلیک کنید.

 

3 ـ گزینه‌ Power را انتخاب کنید.

 

4 ـ در منوی به‌نمایش درآمده کلید Shift سمت چپ را پایین نگه‌ داشته، همزمان روی گزینه‌ Restart کلیک کنید.

 

5 ـ اکنون پنجره‌ دسترسی به ابزار Troubleshoot در اختیار شما قرار گرفته و می‌توانید با انتخاب این گزینه به مجموعه ابزارهایی برای Refresh و Reset دسترسی یابید. همچنین با کلیک روی Advanced options گزینه‌های بیشتری برای رفع مشکلات احتمالی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

روش دوم: خط فرمان
1 ـ کلید‌های میانبر Winkey+X را از روی صفحه‌ کلید فشار دهید تا منوی کاربران حرفه‌ای به‌ نمایش درآید.

 

2 ـ گزینه‌ Command Prompt را انتخاب کنید.

 

3 ـ در خط فرمان دستور زیر را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید:

shutdown. exe ‌/‌r ‌/‌o ‌/‌f ‌/‌t 00

 

4 ـ با اجرای دستور فوق، رایانه ری‌استارت شده و پنجره‌ دسترسی به ابزار Troubleshoot دراختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

میانبر دسترسی سریع
در روش دوم، برای دسترسی به ابزار Troubleshoot از دستوری برای ورود به پنجره‌ بوت حرفه‌ای (Advanced Startup) کمک می‌گیریم. در صورتی‌که شما به‌طور مرتب از این قابلیت استفاده کنید و بخواهید سریع‌تر به پنجره‌ بوت حرفه‌ای دسترسی یابید، می‌توانید یک میانبر از دستور فوق ایجاد کنید. برای انجام این کار این مراحل را دنبال کنید:

 

1 ـ روی بخش خالی دسکتاپ کلیک راست و از منوی New گزینه‌ Shortcut را انتخاب کنید.

 

2 ـ در کادر مربوط به Type the location of the item دستور زیر را وارد کنید:

shutdown. exe ‌/‌r ‌/‌o ‌/‌f ‌/‌t 00

 

3 ـ روی گزینه‌ Next کلیک کرده، یک عنوان دلخواه برای میانبر جدیدتان انتخاب کنید.

 

4 ـ با کلیک روی Finish مراحل کار به اتمام می‌رسد. چنانچه از این پس روی میانبر ایجاد شده در دسکتاپ کلیک کنید، رایانه ری‌استارت می‌شود و صفحه‌ بوت حرفه‌ای برای شما به‌نمایش در می‌آید.

چنانچه از آفیس 2013 استفاده می‌کنید و با مشکل مسدود شدن فایل‌ها مواجه شده‌اید، می‌توانید با استفاده از روشی ساده فایل‌هایتان را باز کنید.
در ابتدای کار لازم است بر روی فایل مسدود شده تان راست کلیک کرده و properties را از منوی به نمایش در آمده انتخاب کنید. Ok را بزنید.

 

از این پس، پس از اجرای فایل با پیغام خطا روبرو نخواهید شد.

 

ولی چنانچه قصد دارید چندین فایل و یا یک پوشه را از حالت مسدود خارج کنید، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید.

 

در ابتدا لازم است نرم افزار مورد نظرتان را از مجموعه‌ی آفیس اجرا کنید.

 

سپس Option را از منوی File انتخاب کنید.

 

سپس Trust center را بزنید.

 

بر روی دکمه‌ی Trust center setting کلیک نمایید.

 

فایل مسدود, نرم افزار آفیس

 

سپس Trusted locations را انتخاب کنید. جهت اضافه کردن یک مسیر جدید بر روی دکمه‌ی Add new location کلیک کنید.

 آنالیز بهینه سازی سایت چیست؟



ساخت وب سایت  فارغ از فروش فرآورده ، انتشار اطلاعات و تأمین محتوای آن، همواره با یک چالش دائمی مواجه است. امروزه درصد زیادی از کاربران  اینترنت ،از طریق موتورهای جست و جو به سمت سایت شما سوق دیتا می‌شوند . تغییر پارامترهای موتورهای جست و جو در درازا سررسید از یک سو و نیرومند بودن رقبا از سویی دیگر ، موجب شده است لغایت پروسه بهینه سازی سایت  امری سررسید بر و تخصصی قلمداد شود. لازم به ذکر می‌باشد که این تخصص باید به روز بوده و از سوی آنالیزرهای متخصص بهینه سازی وب سایت seo دربازه های زمانی کوتاه آپدیت شود. الگوریتم‌های متنوعی در آنالیز بهینه سازی سایت هستی دارد که هر فرد متخصصی بسته به استراتژی‌های ویژه خود، از آن بهره‌گیری می‌کند. آنالیز و تحلیل سایت احد از نکات بایسته است که باید پیش از بهینه سازی سایت مورد بررسی پیمان بگیرد. یک متخصص چیره دست در ابتدای شروع کارسئو ، سایت را در زمینه‌های متنوعی هم چون : رنک سایت ، جایگاه سایت به ازای واژه کلیدی موردنظر ، رتبه الکسا ، میزان بازدید روزانه و هفتگی و … آنالیز می‌نماید.

در قسمت Path نیز می‌توانید مسیر مورد نظرتان را وارد کنید.
Ok را بزنید.

در این مقاله چگونگی اتصال کامپیوتر به تلویزیون، از طریق بلوتوث را به شما آموزش می‌دهیم.

تلویزیون‌ها در چند دهه‌ی اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته‌اند. در حقیقت، آن‌ها از دستگاه‌های سرگرمی خیلی ساده تولیدکننده محتوا از نوارهای ویدئویی، به دستگاه‌های بسیار پیچیده‌ی الکترونیکی تبدیل شده‌اند. بسیاری از آن‌ها قابلیت‌هایی چون اتصال به اینترنت، دانلود برنامه‌ها و اتصالات بی‌سیم را دارند. در این بین بلوتوث یکی از قابلیت‌های بی‌سیم است که در تلویزیون‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

درحالی که برخی کاربردهای معمول آن، اتصال به کنترل از راه دور و یا صفحه کلید است، شما می‌توانید بسیاری از تلویزیون‌ها را به کامپیوتر شخصیتان متصل کنید. تلویزیون‌های مختلف دارای ویژگی‌های متفاوتی برای استفاده از این امکان هستند، اما راه اندازی همه‌ی آن‌ها اساساً یکسان است.

 

دستوالعمل ها
1. تلویزیون خود را روشن و بلوتوث آن را فعال کنید. تقریباً هر تلویزیون برای فعال کردن بلوتوث خود نیازمند به‌کارگیری یک روش متفاوت است، پس اگر نمی‌دانید بلوتوث دستگاهتان کجاست، برای خواندن توضیحات به دفترچه تلویزیون مراجعه کنید.

 

2. بلوتوث تلویزیون خود را بر روی حالت قابل کشف (Discoverable) تنظیم کنید، اگر پیشاپیش در این حالت تنظیم نشده است.

 

3. در کامپیوتر خود بر روی دکمه‌ی " Start"  و سپس " Control Panel" کلیک کنید.

 

4. در قسمت " Hardware and Sound" بر روی گزینه‌ی " Add a device" کلیک کنید.

 

5. کمی صبر کنید تا کامپیوترتان دستگاه‌های اطراف را شناسایی کند. اگر نام تلویزیون خود را در لیست مشاهده نکردید، مطمئن شوید که بلوتوث در حالت discoverable قرار دارد و فاصله دو دستگاه از هم خیلی زیاد نباشد. برای مشخص کردن برد تقریبی بلوتوث، ممکن است نیاز باشد به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کنید.

 

6. نام تلویزیون خود را وقتی در پنجره "Add a device" ظاهر شد، انتخاب کنید.

 

7. بر روی دکمه‌ی " Next" کلیک کرده و صبر کنید تا کامپیوتر وصل شود.

 

8. اگر تلویزیون از شما درخواست ورودی می‌کند، از طریق ریموت کنترل یا دکمه های تلویریون اتصال با کامپیوتر را برقرار کنید. معمولاً دستگاه‌های دارای بلوتوث، برای اتصال به چنین ورودی‌هایی نیاز دارند؛ در غیر این صورت هر کسی که یک دستگاه دارای بلوتوث داشته باشد، می‌تواند حتی بدون اجازه‌ی شما به تلویزیونتان متصل شود. پس از چند لحظه تلویزیون و کامپیوتر شما باید به هم متصل شده باشند.

 

نکات و هشدارها
 تلویزیون‌های مختلف قابلیت‌های متفاوتی از طریق بلوتوث در اختیار شما قرار می‌دهند، پس شما باید دفترچه راهنمای تلویزیون خود را برای دانستن جزییات مطالعه کنید. از برخی از قابلیت‌های رایج، می‌توان به انتقال رسانه نظیر موزیک برای پخش زنده و یا حتی ذخیره سازی (در صورتی که تلویزیون شما حافظه داخلی داشته باشد) اشاره کرد.

 

بسیاری از این تلویزیون‌ها به شما اجازه می‌دهند تا قابلیت‌های آن‌ها مانند عوض کردن کانال‌ها، تغییر تنظیمات، و حتی نصب بروز رسانی سیستم را از طریق کامپیوترتان و کاملاً بدون نیاز به سیم‌کشی اضافی کنترل کنید. برخی از گزینه‌های دیگر، همانند کنترل دستگاه‌هایی که به تلویزیون متصل شده‌اند (همانند دستگاه‌های بازی و دستگاه‌های ضبط و پخش ویدئویی)، از طریق این اتصال ممکن نیست.

 

 دستگاه‌های قدیمی‌تر بلوتوث، هنگامی‌که نزدیک به هم استفاده می‌شدند، در کار یکدیگر تداخل ایجاد می‌کردند که این باعث کاهش شدید نرخ انتقال داده‌ها می‌شد. تمام کامپیوترها و تلویزیون‌های مدرن، حداقل از بلوتوث 2.0 استفاده می‌کنند که این مشکل را برطرف کرده است.

 

 یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن روبه رو شوید، وجود سیگنال‌های ضعیف مابین کامپیوتر و تلویزیون است، به‌ویژه هنگامی‌که فاصله‌ی دو دستگاه زیاد باشد. دسته‌های مختلف دستگاه‌های بلوتوث، بردهای متفاوتی دارند، بنابراین اگر در اتصال دستگاه‌ها دچار مشکل شدید بهتر است آن دو را کمی به هم نزدیک‌تر کرده و یا به‌جای استفاده از کامپیوتر رومیزی، از دستگاه دیگری، مثل یک لپ تاپ، برای برقراری ارتباط استفاده کنید.