قالب های فارسی وردپرس 29

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 29

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

همه آیفون‌های سال 2020 اپل از نمایشگر OLED برخوردار می‌شوند

بر اساس گزارش منابع آگاه از صنعت موبایل، کمپانی اپل قصد دارد در سال 2020 سه مدل آیفون جدید روانه بازار کند که هر سه نسخه به نمایشگر OLED مجهز شده و در سه اندازه مختلف به دست مشتریان خواهند رسید.

ممکن است اپل پس از آیفون 11 مستقیماً آیفون 12 را معرفی کند

طبق اطلاعات موجود، ابعاد آیفون های 2020 اپل از 5.42 اینچ برای نسخه کامپکت شروع شده و به 6.06 اینچ برای نسخه استاندارد و 6.67 اینچ برای نسخه مکس می رسد. در این بین کوچک ترین مدل جایگزین آیفون 8 که 4.7 اینچ قطر دارد خواهد شد، مدل 6.06 اینچی به جای آیفون XS با ابعاد 5.8 اینچ به بازار می آید و در نهایت مدل 6.67 اینچی نیز آیفون XS مکس 6.5 اینچی را کنار خواهد زد.

اگر گزارش مورد بحث کاملاً دقیق باشد، می توان امیدوار بود که ابعاد کلی آیفون های 2020 نسبت به مدل های موجود تغییری نکرده و افزایش اندازه نمایشگر با کاهش حاشیه های صفحه به دست بیاید.

آیفون OLED

لازم به ذکر است که تا کنون گزارش های مختلفی از زمان مهاجرت کامل اپل به فناوری نمایشگر OLED منتشر شده و برخی منابع سال 2019 را برای این اتفاق ذکر کرده اند. با این حال طبق اخبار جدید، سبد محصولات تمام OLED کمپانی ساکن کوپرتینو در سال 2020 به بازار خواهد آمد و امسال (2019) شاهد عرضه یک نسخه LCD به عنوان جایگزین آیفون XR و دو آیفون OLED جدید خواهیم بود.

گفتنی است از آنجایی که در سال 2018 آیفون های سری S به بازار آمدند، امسال شاهد عرضه آیفون های 2019 با شماره جدید (11) هستیم که در صورت صحت گزارش اخیر، ممکن است در سال 2020 مانند گذشته، اپل بار دیگر از عرضه سری S خودداری کرده و مستقیماً خانواده آیفون 12 را معرفی کند؛ همان طور که پیش از این بعد از آیفون 7، خبری از آیفون 7S نبود و شرکت کوپرتینویی آیفون 8 را به علاقه مندان معرفی کرد.

چگونه سایت خود را برای سئو بهتر آپدیت کنیم؟

چرا باید محتوای وب سایت بروز رسانی شود؟

تاثیر بروز رسانی درونمایه بر سئو چیست؟

در این مقاله به رسیدگی تاثیر بروز رسانی سایت بر روی جایگاه آن در گوگل می پردازیم


اگر بخواهیم بصورت ساده ذکر نماییم، از دو نگاه دربایستن است شما محتوای سایت خویش را بروز نمایید. در پیوستگی به ذکر این دو نگاه و رسیدگی آنها می پردازیم.


فرض کنید 7سئو نوشتار ای در رابطه با سئو تضمینی در سال 2017 مطرح می نماید و در سال 2018 کاربری، سئو تضمینی را جستجو و وارد سایت 7سئو می شود و آغاز به مطالعه درونمایه می کند. در ذهن خود چه میگوید؟ اگر این محتوا بروز رسانی نشده باشد نه تنها خاطر مخاطب را در آن لحظه مکدر می نماید بلکه آن مخاطب دائم با دیدن وب سایتی که اطلاعات کهن دارد، بدون اعتنا از کنار آن رد می شود. بعد نگاه اول، نگاهی است که کاربر به تارنما ما دارد و باید نظر مثبت مخاطبین را جلب کرد. این جستار به قدری در فرآیند سئو سایت مهم است که اگر وب سایتی نتواند مخاطبین را خوشنود کند، اعتبار خویش را از دست خواهد داد.


حال این جستار را از دید موتور جستجوی گوگل رسیدگی می کنیم. هر موتور جستجو خود برای اینکه رضایت مخاطبین را جلب نماید، باید آنچه مورد بیچارگی آنهاست برآورده سازد. پس باید نتایجی را به کاربر نمایش دهد که کاربر آنها را می پسندد. به همین علت است که اهمیت بروز رسانی مطالب سایت برای سئو اهمیت دو چندان پیدا میکند.


حال برای بروز رسانی مطالب باید چکار کرد؟

اگر محتوای شما اعتبار خویش را از دست نداده است و همچنان باره پسند کاربران است، دربایستن نیست تغییر اساسی در آن برپایی نمایید و تنها افزودن چند خط اطلاعات جدید و بروز کافیست.  اما در شرایطی که مطالب وب سایت شما اعتبار خویش را از دست داده و کهن شده است باید آن را بازنویسی کامل نمایید.


بازه زمانی کنترل مطالب نیز پیوستگی به محتوای سایت شما دارد، مثلا برای یک تارنما خبری، اخبار باید در مدت اختصار بروز شوند در آموزش سئو وردپرس رایگان  اما در یک سایت سئو، چند ماه یک بار و متناسب با تغییر الگوریتم های گوگل کافیست. این خویش شما هستید که تشخیص می دهید چند وقت یکبار سایتتان را بروز کنید.

۳۰۰ بازی رایگان در بازیلی برای مشترکان شاتل موبایل

«شاتل موبایل» از راه‌اندازی سرویس اختصاصی گیم «بازیلی» برای مشترکین خود خبر داد. طبق اعلام این اپراتور، بازیلی امکان دسترسی به ۳۰۰ بازی در ژانرهای مختلف را برای مشترکان خود فراهم کرده است.

به گزارش روابط عمومی شاتل موبایل، این اپراتور تلفن همراه با هدف جلب رضایت و ایجاد تجربه‌ای متمایز در استفاده از سیم‌کارت‌های خود، در کنار ارائه خدمات ارزش افزوده جذاب نظیر سرویس‌های اختصاصی آنلاین فیلم، سریال، کتاب صوتی و موسیقی، برای اولین بار امکان دسترسی رایگان و بدون محدودیت به سرویس اختصاصی گیم بازیلی را با بیش از ۳۰۰ بازی هیجان‌انگیز در انواع ژانرها برای مشترکین سیم‌کارت‌های شاتل موبایل فراهم کرده است:

«در سرویس بازیلی شاتل موبایل مجموعه‌ای متنوع از بازی‌های اندرویدی و بازی‌های بدون نیاز به دانلود با قابلیت استفاده در تمامی پلتفرم‌های رایانه شخصی، موبایل و تبلت در اختیار مشترکین قرار گرفته و دارندگان سیم‌کارت شاتل می‌توانند تنها با ورود شماره شاتل موبایلی خود در وب‌سایت بازیلی شاتل موبایل از ۴ ماه اشتراک رایگان بهره‌مند شوند و به برترین بازی‌های ایرانی و بین‌المللی در ژانرهای اکشن، ماجراجویی، معمایی، ورزشی، رانندگی، امتیازی، تفننی، کودکان و آموزشی دسترسی داشته باشند.»

بازیلی

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طرح‌ها و بسته‌های جدید شاتل موبایل، انتخاب شماره و خرید سیم‌کارت شاتل با پوشش سراسری 3G و 4G و با پیش‌شماره ۰۹۹۸ و کد یک، می‌توانند به وب‌سایت این اپراتور  مراجعه کرده یا با مرکز تماس شبانه‌روزی شاتل موبایل به شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرند.

همراه اول اعطای جوایز بصورت قرعه کشی در خدمات ارزش افزوده را ممنوع اعلام کرد

ابلاغیه جدیدی که از سوی همراه اول به برخی شرکت‌های فعال و مهم خدمات ارزش افزوده ارسال شده حکایت از این دارد که اعطای جوایز در قالب قرعه کشی خدمات ارزش افزوده ممنوع شده است.

قرعه کشی خدمات ارزش افزوده

در ابلاغیه جدیدی که همراه اول منتشر کرده تاکید شده که در راستای کیفیت محصولات دیجیتال و افزایش کاربری سرویس‌ها، از تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ اعطای هر نوع جایزه در سرویس‌های ارزش افزوده در قالب قرعه کشی ممنوع بوده و جوایز باید بر اساس فعالیت کاربران در سرویس اهدا شود. البته تاکید شده سرویس‌هایی که پیش‌تر قول جوایز و قرعه کشی به مخاطبین خود دادند می‌توانند در زمان مقرر جوایز را به مشترک برنده اهدا کنند.

«ابوذر مهرمنش» مدیر کل سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول در گفتگو با دیجیاتو تاکید دارد که این ابلاغیه از دیروز به مرحله عملیاتی رسیده است و امید دارد که با انجام چنین اقداماتی این سرویس زودتر دوره گذار خود را رد کند. او با اشاره به تفاوت بخت آزمایی و قرعه کشی به دیجیاتو می‌گوید:

«در حال حاضر قرعه کشی از سوی شرکت‌های ارائه کننده این نوع خدمات ممنوع شده و باید یادمان باشد که بین قرعه کشی و بخت آزمایی تفاوت‌هایی وجود دارد. در بخت آزمایی کاربر صرفا برای دریافت جایزه وارد یک چرخه می‌شود و عملا هیچ محتوایی از سوی شرکت دریافت نمی‌کند.»

مهرمنش تاکید دارد مسیری که تاکنون در سرویس‌های قرعه کشی همراه اول اتخاذ شده مسیر غلطی نبوده و قابل دفاع است؛ او باور دارد این مسیر با اقداماتی همچون لاتاری یا همان بخت آزمایی به کلی متفاوت بوده و اکنون که این امر غیر ممکن شده صرفا به خاطر شفافیت بیشتر برای کاربران بوده است:

«ما قوانین اعطای جایزه سفت و سختی داشتیم و مدل‌های استانداردی برای آن تدوین کرده بودیم. اما در این بین برخی کاربران به علت عدم آگاهی و یا تبلیغات ضعیف و... از کم و کیف دقیق یک مسابقه و یا همان خدمات ارزش افزوده اطلاعات کافی نداشتند و بعد از اینکه می‌دیدند مبلغی از حسابشان کسر می‌شود، اعتراض می‌کردند.»

قرعه کشی خدمات ارزش افزوده

مهرمنش می‌گوید صنعت ارزش افزوده مثل هر صنعت دیگری یک جریان عمومی دارد که در آن نقاط قوت و ضعف گوناگونی مشاهده می‌شود. او مسائلی چون پرداخت اپراتوری برای تولیدکنندگان محتوا و ارج نهادن به تولید محتوای فاخر را یکی از این نقاط قوت در سراسر دنیا می‌شمارد و از نقاط ضعف نیز غافل نمی‌ماند:

«سواستفاده‌هایی هم در این بخش ارائه محتوا از سوی برخی انجام شده اما باید گفت که این صنعت دقیقا وسط زندگی مردم و کاربران جای دارد و به همین دلیل بیشترین نگاه‌ها و اعتراضات را در پی داشته وگرنه ممکن است همین مشکلات در ابعاد بیشتر در دیگر صنایع هم وجود داشته باشد.»

مدیر کل سرویس‌های ارزش افزوده اپراتور اول همچنین در پاسخ به این سوال که اقدام همراه اول آیا به دستور مستقیم وزیر ارتباطات بوده یا خیر اینطور پاسخ می‌دهد:

«ما در سال گذشته جلسات متعددی با آقای وزیر و تیم ایشان داشتیم و مدل‌های پیشنهادی خود را ارائه کردیم. برنامه فعلی نیز بر اساس صحبت‌های رد و بدل شده در همین جلسات و تصمیم‌گیری‌های جمعی صورت گرفته و دستور مستقیمی در کار نبوده است.»

گفتنیست ممنوعیت قرعه کشی خدمات ارزش افزوده در حال حاضر فقط در اپراتور همراه اول صورت گرفته و سایر اپراتورها هنوز به چنین اقدامی دست نزده‌اند یا آن را رسانه‌ای نکرده‌اند.

نگاه‌هایی که به سرویس ارزش افزوده در سرتاسر جهان وجود دارد، بسته به دورانی که این نوع خدمات در آن کشور در حال فعالیت هستند دارد. برخی از کشورها به بلوغ کافی در این باره رسیدند و برخی دیگر در فاز اولیه این خدمات هستند. به گفته کارشناسان، ایران در حال حاضر در مرحله بلوغ سرویس ارزش افزوده قرار دارد و مدیر کل سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول نیز معتقد است که در سال ۹۸ این دوره گذرانده خواهد شد: «این روند یک ترند جهانی است و امیدوارم امسال بتوانیم آن را به نهایت بلوغ خود برسانیم.»

خدمات ارزش افزوده که مدتهاست در سرویس‌های اپراتورها جایگاه خاص و ویژه‌ای پیدا کرده‌اند، به مرور دچار مشکلاتی شدند که انتقاد و شکایت برخی کاربران را در پی داشت. وزیر ارتباطات سال گذشته برخی سرویس‌های ارزش افزوده را اختاپوس‌های پیامکی خوانده بود و قول داده بود که نسبت به سر و سامان دادن این سامانه‌ها تلاش کند. حذف قرعه کشی و اعطای جایزه بر اساس روش‌های خدمات ارزش افزوده پس از اقداماتی چون ممنوعیت پیش‌فعال بودن سیم‌کارت‌های جدید نسبت به این نوع خدمات ، حذف کدهای USSD ستاره سه مربع از صدا و سیمای ملی تازه‌ترین روش برای جلوگیری از سودجویی این سرویس‌هاست.

آیفون 11 یا اپل واچ 5 می‌تواند بو را هم تشخیص دهد

این روز ها تکنولوژی در تمامی وجوه حیات ما تاثیر گذاشته و زندگی ما را بسیار آسانتر از گذشته کرده. حال اپل که در این زمینه همیشه پیشگام بوده، راه دیگری پیدا کرده تا ویژگی تشخیص بو را به گجت های بعدی خود اضافه کند و بار دیگر قسمت دیگری از زندگی انسان را تغییر دهد. بر اساس پتنت جدید اپل، به نظر می‌رسد که آیفون 11 یا اپل واچ 5 بتوانند هوای اطراف را نظارت کرده و حتی بوی بد کاربر را تشخیص دهند.

تشخیص بو

این پتنت جدید توسط وبسایت Cult of Mac منتشر شده و به توصیف سیستمی می‌پردازد که با کمک سنسور‌ های مخصوصی قادر است ترکیبات شیمیایی موجود در هوای اطراف را تشخیص دهد. بدین ترتیب سیستم یاد شده می‌تواند در صورت تشخیص هر بوی زننده یا مضر، به کاربر هشدار دهد و او را از این مطلب آگاه کند.

روش و سیستم تشریح شده در پتنت جدید اپل، حساسیت محیطی نام دارد و هنوز مشخص نیست که در کدامیک از گجت های جدید اپل بکار خواهد رفت. با این وجود احتمالاً آیفون 11 یا اپل واچ 5 می توانند هوای پیرامونشان را نظارت کرده و در صورت تشخیص آلودگی یا سموم دیگر در هوا، به کاربر هشدار دهند.

تشخیص بو

شاید یکی از جالبترین کاربرد‌ های این سیستم، قابلیت تشخیص بو باشد. بدین ترتیب کاربر می‌تواند هر لحظه از بوی بد خود باخبر شود. این سیستم می‌تواند یک ویژگی جالب و منحصر به فرد برای پوشیدنی‌ های هوشمند به خصوص اپل واچ 5 باشد. مثلاً کاربر پس از هر فعالیت بدنی یا ورزشی، با بررسی بوی بدن می‌تواند برای گرفتن یا نگرفتن دوش تصمیم بگیرد.

این سیستم می‌تواند کارکرد های مفید دیگری هم داشته باشد؛ برای مثال می‌توان از آن برای ردیابی مونو اکسید کربن یا آلودگی هوا استفاده کرد. بدین شکل اپل می تواند سلامتی کاربر را بیشتر تحت نظر بگیرد و از آن برای تبلیغات خود استفاده نماید.